fredag 5 juli 2013

Nya nedgångar och böcker jag aldrig skulle läst #storytel #buzzador

Ja så sitter jag och skriver igen då

Har semester och tar till vara på de lediga dagarna för fullt och njuter. I början av veckan hade jag en otrolig energi som jag inte har en aning om var den kom ifrån, jag städade och ställde i ordning i flera av mina köksskåp, skåp som det var rena kaoset i och som retat gallfeber på mig, och så har jag rensat upp i kökslådorna också när jag ändå var igång, tog undan en massa bestick och grejor som bara tog upp plats. Och herrejisses nu hittar jag i både skåp och lådor igen så det var mer än välbehövligt och inte en dag för tidigt.

När det gäller min Dr Dukan diet så går det jättebra. Jag är i fas 2 Cruisefasen och äter varannan dag protein och varannan protein och grönsaker. Jag har inte börjat lukta illa vare sig i mun eller kroppsligt ännu så jag håller tummarna på att jag slipper sådana besvär. Det har varit lite dåligt med att gå på bandet denna vecka och en anledning har varit att dottern jobbat natt och sovit hela dagarna, när hon sen åkt till jobbet har jag helt enkelt varit för trött. MEN jag har inte något speciell ågren för det, jag har ju hållit igång på annat sätt så jag har ju varit igång fysiskt i alla fall så rört mig har jag gjort om än inte i promenadform, att härja i skåp och lådor och mocka stall tar det också wink

Vikten har fortsatt att ramla av och jag måste säga att jag även känner mig smalare, ska ta och mäta mig i dag för att se om så är fallet. Har ju mina mått nerskrivna sedan innan jag började med Dr Dukan, det var ett sätt att motivera sig att fortsätta när jag stod still med vikten ett längre tag. En helt fantastisk peppande distriktssköterska sa åt mig att mäta mig istället för att väga mig när jag var för deppig över stilleståndet och det hjälpte mig vidare för jag insåg att jag blev smalare även om vågen stod still så när som på några hundra gram, Nu har jag lämnat Xenical tabletterna och kör enbart med Dr Dukan, min dotter tror att min mage mådde dåligt av kombinationen då jag i stort sett inte har något fettintag om dagarna och faktum är att magen mår bättre sedan jag slutade med tabletterna. Invägningen igår visade på att jag sedan midsommarafton gått ner från 79.4 kg till 76.0 kg vilket innebär en viktnedgång med 3.4 kg på 15 dagar vilket inte är fy skam, jag är helnöjd och mår jättebra.

Nåja igår efter att ha slappat hela dagen och inte haft någon som helst inspiration så gick jag upp och gick 40 minuter på löpbandet efter att dottern åkt till jobbet. Det var varmt och jobbigt men ack så skönt efteråt, en skön känsla av att ha gjort rätt för sig infann sig och det var såååå skönt att duscha efteråt. Jag lyssnade inte på We love 80s den här gången utan lyssnade på en ljudbok istället - Kriget är slut av Morgan Alling.

Som jag skrivit om tidigare så är jag med i Buzzadors kampanj för Storytel och jag passar helt enkelt på att prova för fullt. Jag har ju redan berättat om den första boken jag lyssnat på, Sonjas sista vila av Åsa Hellberg, och nu har jag hittat en fortsättning på den boken som heter Sonjas hemlighet som jag har laddad ner för att lyssna på i offlineläge. Detta är ju böcker som jag aldrig någonsin skulle köpa eller låna på biblioteket, de är helt enkelt inte min sorts böcker, det är inga mord och det ingår en del så kallad erotik (tantsnusk kallas det för också) men jag måste säga att jag har kunnat bortse från det och tagit till mig av boken.

Igår lyssnade jag på Morgan Allings bok Kriget är slut och herregud vilket liv han haft, vad han fått gå igenom som barn och ändå är han så ödmjuk. Han var själv berättare och jag tror inte att någon annan skulle kunnat göra boken rättvisa. Något som jag dock upptäck coh som gäller för i lika stor utsträckning när jag lyssnar på bok som när jag läser böcker är att jag inte kan sluta förrän boken är slut, men det var ju mycket lättare med ljudbok än med vanlig bok för jag kunde ju både mocka och gå på löpband utan att slå ihjäl migindecision

Nej nu ska jag se om dottern ska vakna eller sova lite till, hon sa att hon skulle upp vid 10-halv 11 men det betyder ju inte att hon sovit ut. Hon har varit själv på sin station i två nätter så hon är rätt trött och slut så vill hon får hon sova lite till.
SeYa!!!

#storytel #buzzador

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar