måndag 27 februari 2012

Semester och första sportlovsdagen

Så har snart en semesterdag gått då. Har tagit 3 dagar den här sportlovsveckan för sonens skull, han ska för första gången i sitt liv få åka på sportlovsaktiviteter tänkte jag.
Han skulle på prova på badminton idag så jag ringde till badmintonhallen för att boka och kolla att det verkligen fanns instruktörer på plats, han har ju trots allt aldrig spelat. Suck de skulle öppna kl.10 och när jag ringt flera gånger och klockan var tjugo över gav jag upp, 5 minuter senare ringer en (ursäkta mitt språk) sur j-vla gubbe tillbaka och påpekar att jag ringt 4 gånger varpå jag svarar att ja ni öppnade ju kl.10 enligt telefonsvararen och han svarar att han har väl annat för sig än att vänta på att folk ska ringa....blev jag på bra humör då NEJ absolut inte och till råga på allt hade han inte den blekaste aning om det skulle vara instruktörer på plats. Nåja jag fick ett telefonnummer av honom till någon i badmintonklubben, ringde och nämen personen var inte ens aktiv längre men TRODDE att det nog skulle vara instruktörer där. Jag sket i badminton idag!!! Sonen får försöka på torsdag istället. Imorgon är han i alla fall inbokad på prova på Lera, akryl och akvarell.

Ja sen var man då in till den stora staden Ludvika på BOKREA, whoo, vadå rea. Boken jag var ute efter gick på 239kr - är det rea det? Nej jag skickar efter boken från Adlibris istället. Sarenbrant får komma till mig på posten istället =O) och tur var det väl att jag gick ut på Adlibris för då fick jag ju också veta att en ny Sarenbrant är på väg ut på marknaden. Hmm om Istället för dig är så bra som Vecka 36 så blir det nog till att köpa även den nya som heter Vila i frid.

Har jag haft en bra dag då, semester och allt? Nej det började ju med strulet med sonens prova på badminton och fortsatte med för högt pris på boken. SUCK. Men jag åt gott i alla fall, kycklingsallad från Caruso - stans bästa pizzeria. Men imorgon är det en ny semesterdag och då tar vi nya tag igen och hoppas på en bra dag, kanske kan jag även få min dotter att övningsköra lite, halkan till trots.

Nåja mer kanske kommer imorgon - eller nån dag. Jag vet inte när jag skriver igen eller om det ens är någon som läser så........SeeYa! Natti natti //Katta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar