måndag 2 juni 2014

Livet går vidare...

Ja livet går vidare och det är bara att hänga med så gott man kan :)

Jag har inte skrivit på länge och kommer inte ihåg allt jag delat med mig så jag kör en update och har ni läst det förut så får ni en liten påminnare nu ;)

Jag sökte en tjänst som NTA-samordnare för förskolan här i Ludvika kommun och jag fick den, JIPPIE. Detta innebär att jag har 10% av min arbetstid inom kommunen som NTA-samordnare och 90% som förskollärare. Så här i början går det lite mer än 10% på NTA-samordnaruppdraget men det är ju inte att vänta annat när man sätter sig in i en ny uppgift, jag har dock en rackarns tur som har så bra arbetsgivare dock och får räkna ihop den tid som blir mer och ta ut ledighet med vikarie insatt på min på förskolan. Hur är det då att vara samordnare OCH förskollärare? Jotack det är helt otroligt roligt faktiskt och det går jättebra att samordna dessa två uppdrag. Jag tycker att det är roligt att ha administrativa delar i mitt liv igen, förutom de som har med dokumentation på förskolan att göra då vill säga, jag har faktiskt saknat kontorslivet lite men får nu mitt behov tillgodosett samtidigt som jag kan verka för att NTA utvecklas inom förskolan och vad är bättre än att kunna börja på hemmaplan?! Nåja det går bra och det känns roligt och spännande.

Mina älskade hästar äter och frodas.
Stora hästen Explosive (även kallad Exan) går mest omkring och päser (njuter), jag har ingen som kan hjälpa mig rida henne så hon har vila. Jag hoppas min hand och handled ska bli bra så jag törs rida inom kort men just nu är det inte så.
Inkörningen av Shiba går lysande. I helgen var vi på kurs igen och denna gång körde hon rockarden några varv, ja den satt inte fast helt utan medhjälpare höll den på plats med balsnören kopplade i selen men ändå, det är ju skillnad att ha den på än att bara gå med draglinor och svängel. Hon är så duktig och gör sådana framsteg så nu har älskade gubben satt fart med hennes rockard, förutom att få tag på mopedhjul är den nästan klar, några skruvar här och där bara. Jag köpte färg idag så nu ska här lackas, den blir blå och svart - lägger ut bilder när vi är klara, både före och efterbilder.
Min älskade Kalle gör som Explosive går omkring och äter och päser (njuter). Han ska dock få komma igång med körningen igen bara han får tillbaka sina rockardhjul (de är just nu utlånade till Shibas rockard). Då jag inte har någon som hjälper till med någon av hästarna har jag planer på att lära min son att köra Kalle, då kan vi ju ut och köra tillsammans allihop och när jag blir bra kan jag rida Exan och mina älskade män köra de andra två.

I övrigt rullar det bara på som vanligt. Sonen har bytt luftgevärsskyttet till korthållsskytte och det är träning två dagar i veckan och en del tävlingar under sommaren. Jag jobbar fram till och med vecka 27 sen har jag semester i 4 veckor och jag längtar verkligen tills dess, har tänkt ta det lugnt och bara ha det skönt med sonen, kanske någon liten utflykt men inget inplanerat utan det får bli som det blir. Förhoppningsvis kan vi köra hästarna :)

Anledningen till att jag sitter här och skriver idag då?? Jo jag är hemma halvdag med VAB då sonen åkt på en uschlig förkylning och inte mår ett dugg bra. Tur han är så stor som han är så jag kan jobba halvdagar i alla fall för jag har inte råd att vara borta hela dagar. Tänk hur det är ändå man måste alltid se till dessa pengar för man förlorar för mycket på att vara med sitt sjuka barn. USCH vart har vårt samhälle kommit hän, vart tog vårt säkerhetsnät vägen någonstans???

Nej nu får det allt räcka med babblandet för idag.

SeYaa!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar