lördag 3 mars 2012

Istället för dig och mycket annat

Jaha så skriver jag igen då. Har inte orkat på ett par dagar, haft annat för mig.
På torsdag så var vi in till Ludvika, skjutsade dotter och sen skulle sonen och jag bowla igen, kl. 14 hade vi bokat bana, vi var i stan till kl. 13 eftersom dottern hade bokad tid på annat håll så....vad göra under nästintill 1 timme. Jo jag och sonen parkerade nere vid Piren, han spelade slut på mitt mobilbatteri och jag började läsa Istället för dig av Sofie Sarenbrant. Det var svårt att sluta läsa när det var dags att åka till Sporthallen för bowlingen.
Hur gick det då att bowla? Nja inte så bra som på tisdagen kan jag säga. Jag har ju en son som ställer allt för höga krav på sig själv och vill vara superbra på en gång och sen så har vi då Linkan på bowlingen som är likadan (och som blir rätt högljudd när han blir ivrig) och också vill att han ska vara duktig på en gång. Linkan menar så väl, han visade hur man ska göra och sonen ja han tog det som kritik att han inte var bra FAST Linkan berättade att det var för hans bästa han visade, man kan få ont annars. Nåja vi fortsatte väl bowla men det var inte lika roligt med en butter son, försökte hjälpa honom tillrätta när han gnällde om att det inte gick nå bra men det blev det ju inte bättre av. Nu hör också till storyn att sonen var uppe sent kvällen före, ca kl.23 gick han och la sig vilket innebär att han inte fungerar som han ska dagen efter, jag borde vetat bättre än att åka och bowla med honom, men men jag tycker ju också om bowling så jag slog blindögat till ;0) och ni som känner mig - skratta ni men så var det.

Jaha ja boken sen ja - ja när vi kom hem på eftermiddagen så la jag mig på soffan och fortsatte läsa, gjorde avbrott för att äta och titta lite TV. Gick och la mig hyfsat tidigt - tog boken med mig och innan jag visste ordet av så var boken slut och klockan var runt 12 på natten. OOPPSS vad tiden rann iväg. Var boken bra då? Japp, inte exakt på samma sätt som den första men så att man fann sig själv ha en dialog med karaktärerna även i denna bok, i slutet av boken kommer jag på mig själv med att tänka "mä va hade du räkna mä då, idiot" när ni läser boken kanske ni förstår vart i slutet av boken jag tänker detta, jag tänker inte avslöja det. Läs boken!- ja läs båda böckerna så kanske även ni hittar en till favvoförfattare =O)

Fredag hade jag morgonpasset på jobbet. kl. 06.10 var jag på jobbet, pigg och glad. Ja fast jag är så morgontrött så är morgonpasset det skift som jag tycker bäst om. Första barnet dök upp vid halv sju, den som skulle börja kvart över kom inte men det var okej för då hann jag ju börja på veckans veckoblad istället. Vet ni förresten hur trött man blir när ett barn somnar i ens famn med ansiktet inborrat i ens halsgrop och andas varmluft och sovande lugn på en? Supertrött och sömnig! Det är ju så enormt mysigt och ger en känsla av ett stort förtroende också. Nåja efter jobbet bar det av till Borlänge med familjen och en shoppingrunda på Kupolen med dottern medan sambo och son var till Toyota och fick skadan på bilen försäkringsdokumenterad. Jag tycker inte om Kupolen när det är massor av folk där, det blir trångt och varmt och det luktar svett - bläääää för svettlukten. Sedan efter att ha handlat mat för massor av pengar på Coop bar det av hemåt och sen var det viloläge i soffan resten av kvällen, slapp, slö och likgiltig =O)

Nej nu orkar jag inte skriva mer för tillfället! Toodelooo och vi höres! SeYa//Katta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar