torsdag 29 mars 2012

Ännu en dag som jag överlever =o)

Så skriver jag då en sväng igen då.
Livet är som en pinne, sällan rak och är man inte försiktig så bryts den itu. Men jag ger inte upp!

På jobbet idag var det väldigt bra, vi gick ut till skogen med det gäng barn vi hade och vi hade det så trevligt och bra. De minsta blev riktigt trötta och en somnade och sov gott i 3 timmar. Vi hade riktig lyx, 3 personal på 7 barn i åldrarna 1½ - 4 år och bara en åkte i vagn, alla andra gick själva, det är inte ofta vi kan ha sådan lyx men vi tog i alla fall vara på tillfället när det bjöds och det tyckte barnen var roligt. Det var så härligt att se de minsta ta tillvara på tillfället till äventyr och sedan höra deras skratt. När jag talar om lyx med 3 personal på 7 barn får ni inte fatta mig fel, visst kan vi gå ut med alla barn ibland i vanliga fall också men då är den där oroskänslan där och det är svårt att slappna av och låta barnen utforska i den utsträckning som man kan när man är fler på färre barn.

När det gäller min svärfar så är inte krisen över ännu. Han har i eftermiddag åter blivit opererad, det var den andra blödningen de opererade den här gången, efter första operationen var han ju pigg och vi kände oss lite lättade men just nu är det inte samma rapporter om hans tillstånd, vi får veta mer ikväll efter att min käre gubbe pratat med sjukhuset så håll tummarna allihop att det är positiva nyheter vi får.

Min dotter däremot tycker nog att livet är emot henne just nu, inte nog med att hon sakta men säkert läker sin bäckenbensfraktur nu verkar hon ha fått vattkoppor också. Vi har reagerat några dagar och tänkt att det var väldans vad finnar hon börjar få i ansiktet och hon har klagat på att hon fått så många på rygg och bröstkorg och att de kliat.Igår fick hon fler i ansiktet och på ett sådant sätt att pappsen reagerade rejält, från att han hämtade henne till bara några timmar senare ploppade det upp flera stycken, vi kollade upp vattkoppor på nätet och hittade information med bilder och det är STOR risk att det är vattkoppor som hon lyckats få.

Sonen är i alla fall glad. Fotbollsträningen hade premiär på utomhusträning igår och det hade varit riktigt bra och roligt. Ja så börjar då fotbollssäsongen på allvar nu då, vilket innebär att det säkerligen snart är dags för matcher, jag har inget emot det tro inte det, jag har faktiskt börjat vänja mig med att vara fotbollsförälder (fast jag har fortfarande inte blivit helbiten fotbollsfan ännu) men det jag oroar mig för är att det ska bli matcher med tidiga mornar och är det något jag INTE tycker om är det tidiga mornar, men men jag lär väl överleva även det.

Nej hörni nu är The Mentalist i full gång så nu har jag inte tid att skriva mer. SeYa!! //Katta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar