måndag 18 mars 2013

Unghästkurs och lite skitgöra ;)

Jaha så sitter jag här och skriver igen då.

Det har varit en ganska givande helg faktiskt.

Sov bort lördag, känns det som i alla fall eftersom jag sov flera timmar när jag bara skulle ta en liten siesta efter maten :)  Nåja det behövdes väl säkerligen då, fast jag är fortfarande väldigt trött, men hör att många är det så det hör väl till årstiden antar jag. Denna evinnerliga väntan på vårsolen och lite värme, med betoning på lite vill INTE ha +40grader.

Söndag var en rolig dag. Började med kursen UNGHÄSTEN- hantering och utbildningPärlby Gård. Den var första träffen men ack så givande. Har redan fått ut en hel del och då var ändå inte hästen med, det var bara teori. Nästa helg är det dags igen och på lördag ska Shiba med. Ska köra henne i transporten ner så vi slår två flugor i en smäll, transportträning är bra och det är ju inte så långt så det blir en lagom lång träningsstund för henne. Då får även Sandra haka på så jag har hjälp med lastning/urlastning också.

Efter kursen var jag hem och åt lite och sen åkte jag och Sandra till Ludvika och hämtade hennes nya bil. Den var jättefin och nu blir allt mycket lättare vad gäller logistiken här hemma, nu återfår jag min bil nämligen :)








Visst är hennes lilla oranga bil fin?!

Idag har jag varit på jobbet sedan ca kl.06.15, det blev lite tidigt då jag i min trötthet tittade fel på klockan, en hel kvart för tidigt på jobbet men okej då var ganska skönt att få göra en del saker i lugn och ro :)

Efter jobbet har jag hunnit vila lite (gör jag ju alltid när jag har öppning) och sen har jag hunnit med lite skitgöra också. Jag har nämligen plockat bajsbollar i hästarnas boxar, tre bollar från varje häst, men lugn jag hade plasthandskar på så klart. Det är dags för maskkoll så det var så illa tvunget att hämta in träckprov och skicka för analys. Ja och så har jag mockat 1½ box också, sen tog Sandra över för min handled gjorde förskräckligt ont. Längtar till april så jag får den däringa magnetröntgen avklarad och kan få svar på vad som är fel med handleden.


Nej nu ska jag börja förbereda för en tur in till den stora staden Ludvika, kl. 18 är det nämligen dags för sonens skytte. Så...

SeYaa!!! //Katta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar