lördag 2 mars 2013

Sjuk vecka =O)

Ja den här veckan har varit både bra och dålig på många sätt.

Vi börjar med det som varit riktigt bra.

Måndag jobbade jag morgonpass och sen iväg och hämtade hem sonen från kusinen. Tänk att man kan sakna sin son så mycket fast det bara är en långhelg han är borta. Efter att han hämtat honom var vi upp till svärmor och åt och fikade en stund. Det var inget min mage var så förtjust i men det var gott ändå - våfflor med bär och grädde mumsfillibabba, laktostabletterna hjälper inte fullt ut dock så jag fick stå ut med magsmärtor.

Sen tar vi onsdag, min semesterdag ihop med barnen på sportlovet. Vi slappade på förmiddagen och sen på eftermiddagen bar det iväg in till Ludvika för sportlovs-prova-på. Först var det skytte på schemat och det var något som både son och dotter provade och tyckte om. Båda var visst duktiga nog för tränarna gav de tider för träning, sonen kunde inte den dag det fanns tränarhjälp på plats ordentligt men en av de andra dagarna så nu ska han börja med luftgevärsskytte på måndag. Dottern ville de att hon skulle börja med stående skytte redan dagen efter men då har hon ridlektion så vi får se om hon börjar, hon gillade skyttet dock och var tredje vecka får hon köra lillebror till skyttet, jag jobbar stängning då, så kanske hon tar samma dag.

Resten av veckan har varit bra för att jag lyckats stå på benen hela veckan, förkylningen till trots =O)

Det dåliga denna vecka är just sjukdomar. Det har varit ett stort frånfall på jobbet, både barn och vuxna. Vi har sedan onsdag varit hopslagna två avdelningar på en. Tur i oturen att det var många barn sjuka då vi inte fick tag på vikarier för antalet sjuk personal, sen är det aldrig kul när barnen är sjuka, inte personalen heller för den delen. För min del var det ju också bra att vi kunde slå ihop så jag fick min semesterdag ihop med barnen (EGO jag vet men ändå).

Min förkylning får vi se vilket håll den barkar åt, somnade tidigt i går kväll (före kl.22) med nacksmärtor, ryggont och en otrolig huvudvärk och sov till klockan var nästan halv nio i morse. Har fortfarande ont i nacke, rygg och huvud men känner mig ändå lite bättre, men då har jag inte hunnit gjort något ansträngande ännu så ....vi får se.

Nej nu har jag ynkat klart för denna gång så...

SeYaa!!! //Katta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar