söndag 28 april 2013

Dryg hosta och lite olika beslut som leder till beslutsångest

Efter att hela familjen utom jag varit supersjuka i över en vecka har turen nu kommit till mig, eller oturen rättare sagt. Det började med sonen som fick skyhög feber, ont i halsen och hosta sen fick lilla gubben det och slutligen även dottern, alla tre hade de superont i halsen och hostade som bara den, de hade även hög feber allihop. Jag har dock klarat mig väldigt bra då tills nu, har ont i halsen men inte lika illa som dem, har ännu inte fått hög feber & hoppas jag slipper men jag har en förskräcklig hosta som håller på att ta knäcken på mig, tar hostmedicin i rätt dos till natten för att få sova och halv dos på dagen så jag ska stå ut, det ingår morfin i hostmedicinen så jag tål den inte så bra vilket är anledningen till halv dos på dagen, jag blir så väck av den och mår inte så superkul när jag tar MEN jag slipper det värsta i hostan även om jag fortfarande hostar. Jag måste dock ta tillfället i akt och vila nu i helgen för jag har INTE råd att vara hemma och vara sjuk. Åhhh vad jag tycker illa om sådana här förkylningar/influensor som man inte kan råda bot på med medicin utan de ska "värka" ut, det enda man kan göra är att lindra symtomen lite. Blää och slutpratat om sjukdomen....

Jag har kommit fram till ett av mina svårare beslut också...beslut om mina kurser som jag går, ni vet fotokurserna. Jag tycker verkligen om att studera och jag älskar mitt fotande och att lära mig mer runt det är jättekul men min tid räcker inte till och jag mår jättedåligt av att inte hinna med mina studier och då blir det för mycket negativt runt hela situationen känner jag.
Jag försöker få till tid men det funkar inte. Jag har mycket på jobbet nu med utvecklingssamtal som ska göras, olika möten som man ska delta i och sen har man aktiviteter som barnen ska vara med i som man vill ta del av, hästarna som ska hinnas med med olika aktiviteter såsom utbildning och aktivering och helst ska man hinna umgås med familj och vänner också, vännerna har jag inte hunnit med på länge och saknar något så fruktansvärt så NEJ nu har jag bestämt att då det blir en negativ press mentalt och det roliga i studierna förtas av det negativa och blir ett stort MÅSTE som äter upp min tid så ska jag kolla med högskolan om vad som gäller om jag hoppar av kurserna nu. Kan jag söka och komma in längre fram när jag har mer tid över? eller är det helt kört om jag hoppar av? Är det helt kört måste jag nog tänka till en gång till för jag VILL ju verkligen få dessa kunskaper. Ni fattar att jag har beslutsångest eller va?!

Jag har även funderat på att byta bloggportal och efter att ha diskuterat med min dotter nästintill bestämt mig för att gå över till Nattstad men vi får se när det blir men troligen sker det den här helgen i så fall. Har ni några synpunkter på Nattstad och om man ska gå över till den portalen eller inte? Lämna gärna kommentar både positivt och negativt är välkommet.

Nej nu ska jag lägga mig en stund innan jag ska hämta sonen på fotbollsträning. Älsklingen körde honom dit men ska försöka få ordning på sin bil så jag ska hämta och då behöver jag ha lite ork så vi hörs en annan dag eller senare idag vem vet....

SeYaa!!! //Katta
7673676463

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar