fredag 12 april 2013

Trasselfria koppel, VAB och lite annat

Först börjar jag med lite reklam för alla hund- och kattägare!


Kopplet är konstruerat på ett sådant sätt att det går lika bra att använda till en hund/katt som till flera utan att det trasslar. Flera med mig vet säkert att det faktiskt bara krävs en hund för att kopplet ska trassla sig i knutar med mera men med detta koppel slipper man det problemet och promenaden blir så härlig som man tänkt sig. En del tänker kanske att "jaja det är nog för stora hundar" men så är det inte, det fungerar lika bra på stora som små hundar och normalstora katter på grund av konstruktionen. Gå in på hemsidan och ta en titt och låt inte priset avskräcka er, det är äkta läder och svenskt hantverk alltså ej fabrikstillverkat i något annat land. De finns ännu så länge inte i någon butik så det är postorder som gäller. Jag rekommenderar dem starkt och så gör även många andra.

Nu över till lite annat!

Idag är jag hemma och vabbar, sonen ringde mig på jobbet igår och frågade hur mycket Panodil han fick ta för han hade så ont i huvudet och kände sig febrig. Jag bad honom ta tempen och han hade då 38,7 grader.
I natt blev han sämre och febern steg till 39,7 grader, han fick då det enda febernedsättande vi hade hemma Alvedon brus, tyvärr tål han inte Alvedon så bra så den kom upp lika fort som den åkte ner.
Idag vid lunchtid satte jag honom att äta kall glass medan jag slängde mig iväg till affären för att köpa hem Panodil, då hade han 40,6 grader och det var en väldigt orolig mamma som lämnade sin sjuka son själv hemma för att åka till affären. Det väser väldigt när han andas och han är tungandad så vi har gett honom lite medicin typ Ventoline så förhoppningsvis släpper det lite så han kan andas normalt igen. Han hostar en del också men det är just nu svårt att avgöra om han hostar för att det är tungt att andas eller om det är förkylningshosta.
Ett säkert tecken på att han är riktigt dålig är att han än inte frågat om han får titta på TV  eller spela spel, han ligger och vilar på soffan och när han inte sover läser han gamla tidningar, han orkar inte läsa bok. Stiger tempen så där enormt högt igen och andningen blir sämre får vi nog åka in med honom så de får kolla om det behövs starkare grejer.

I övrigt idag har jag bara hållit min son sällskap när han varit vaken och när han sovit har jag suttit och tankat Cupcake-recept, man blir bara så sugen när man sitter och tittar på alla dessa läckra Cupcake bilder. Tyvärr har jag varken ork eller grejor hemma för att baka dessa läckerheter och det är nog tur för mig det nu när jag äntligen gått ner en del i vikt ska jag INTE sätta i mig gottsaker så jag går upp igen =O) viktnedgången fortsätter så jag har motivationen att låta bli. MEN titta får man ;)

Nej, nu får det räcka för idag så...

SeYaa!!! //Katta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar