måndag 2 april 2012

Jobb och VAB

Hade öppning idag på jobbet, åkte trots att sonen är sjuk och jag själv också. Det är ju förkylningstider och jag har lyckats bli smittad på jobbet av mina underbara barn och sedan har jag, snäll mamma som jag är, delat med mig av den till sonen som ju nu då är tvärförkyld med feber och elände. Jag jobbade inte så länge dock utan åkte hem och VAB-ade när alla kollegor kommit.
Jag önskar att vi sluppit förkylningarna så jag kunnat jobba, det var skogen idag på jobbet och det är alltid lika roligt att gå iväg med barnen, man vet aldrig vad som ska hända och vad man ska lära sig, helt underbart, men men då väl fick en kollega få det idag istället då, inte nå avis nädå inte alls ~bara liiite grön i feijan =O)
Efter att ha sovit ett par timmar känner jag mig mycket piggare men sonen är tyvärr lika hängig och febrig så det blir VAB imorgon också.

Dottern då är hon frisker nudå ~ Nej inte då, hennes vattkoppor frodas ännu på hennes kropp och hon klagar över klådan, stackarn. Minns hur det var när jag själv hade vattkoppor och jajks det är man glad att man bara kan ha en gång säger jag då.

Och de däringa olyckorna jag pratade om förut en gång ~att de alltid kommer i sjok om tre?! ja inte var det då dottern som var det tredje inte. Älsklingens far är kvar i Uppsala och det går både upp och ner så positiva tankar där, sen dog ju hans faster, kanske till det bästa ändå med tanke på att hon hade Alzheimers och nu i helgen så dog hans mosters karl. Nu måste det väl ändå ha varit tre olyckor som räknas så vi kan gå mot ljusare tider och om vi räknar in dotterns ridolycka och vattkoppor samt tvättmaskinen som verkligen sjungit på sista versen i helgen så måste ju allt tyda på att farfar/svärfar blir bra. Eller???


Jag beställde dock en ny tvättmaskin idag, en tvätt i gamla kräver nämligen manuell tömning och olika skölj- och centrifugprogram och har jag otur måste jag börja om så... en tvätt kan ta en hel dag att få klar ~inte nog med att det är drygt det kostar både el och vatten att hålla på att krångla på det viset för en tvätt. Gubben hittade en maskin som verkade bra på Tretti.se och den hade ett hyfsat pris också så den beställde jag, nu hoppas vi bara att jag är kreditvärdig också så jag verkligen får maskinen, man vet ju aldrig ~lagen om alltings jävlighet och det ni vet.


Nej nu ska jag gå och dricka en kopp varmt te och försöka bli lite varm i kroppen. SeYaa!! //Katta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar