fredag 12 oktober 2012

lite av varje, hästjakt och reklam =O)

Jaha ja det har hänt lite den här veckan, en del sorgliga saker som jag redan skrivit om och inte tänker skriva mer om men också glädjande saker har hänt.

Dottern klarade uppkörningen igår och har numera körkort ~ JIPPIE och GRATTIS till henne! Men nu är det ju så att vi i dagsläget bara har 2 bilar rullande och vad betyder det då JO att nu är det alltid en bil för lite hemma. Blir till att få igång en till inom en väldigt snar framtid =O)

Mer då?

Jo här pågår en febril hästjakt ~ alltså det är ingen häst som rymt eller så men jag letar häst att köpa, måste ha en till så Kalle inte får stå själv (med kaninerna) för länge och så vill ju jag igång å rida igen.
Nu har ju jag då bestämt mig för att jag vill ha en smäcker Tinker och då gärna ett sto (ifall man vill ta nån liten nån gång) och som åtminstone är grundriden. Men att det ska vara så svårt att hitta en till ett pris som jag faktiskt fixar SUCK inte det lättaste kan jag säga. Resten av familjen tittar på allt i hästväg och tycker jag är jobbig som är så envis med Tinker, men life´s a bitch so deal with it. Nåja vi får se vad det blir för nåt i slutändan.


Jag har varit hemma hela veckan med min förkylning som inte bara suttit i huvudet och ögonen utan även krupit ner i ryggen. Ryggvärken var så illa till slut så jag trodde jag höll på och få bältros, men det var det inte sa distriktan utan hon trodde det var en hakning i musklerna. Nåja jag har fortfarande ont och skulle väl kanske varit tillbaka för koll men....har jag fortfarande ont på måndag får jag väl ta tag i det då, dessutom så har jag ingen bil idag för den tog dottern.

Sen följer jag med spänning dotterns UF-företag, ja hon är inte själv de är tre stycken kompisar som driver det tillsammans. De har kommit på en skitsmart lösning på trassliga koppel! Har man fler hundar kan man ha ett handtag och fler koppel tillsammans utan att de trasslar sig och snor sig, ja det funkar lika bra på en som flera hundar förresten.
Är ni lite intresserade ni med på att se det eller kanske känner att ni också vill köpa ett så kolla in The Leash UF, deras hemsida är under konstruktion och kommer inom kort men ni kan gå in på facebook
The Leash UF

Reklam? ja visst är det reklam för deras företag och produkt men den är bra och jag tycker det är bra om vi kan hjälpa ungdomarna med reklam. Jag köper ju kopplet själv så varför inte låta andra veta hur bra det är?!

Nej nu ska jag gå och dricka lite kaffe och försöka känna mig lite piggare, det är inte så lätt med min förkylningsluva och rygg men kaffe måste man ha så...

SeYaa!!! //Katta

1 kommentar:

  1. Tja!
    Vill koppelgänget sälja på julmarknaden den 1/12?
    Om de har hunnit få igång produktionen tills dess så klart...

    Tinker är ett BRA val tycker jag :0)
    Kram
    Lotta

    SvaraRadera