måndag 14 januari 2013

Reggad på Jönköpings Högskola

Jaha så har man registrerat sig på Jönköpings Högskola då.

Idag kom papperen från Jönköpings Högskola med inloggningsuppgifter och registreringsinformation så nu har jag registrerat mig på:
Digital Bildbehandling 7,5 hp
Fotografi - Visuell kommunikation 7,5 hp

Kursen i Umeå kom jag tyvärr inte in på men står som reserv så man vet ju aldrig även om chansen är liten så kan ju under ske =O)

En sak som var toppen var att Högskolan samarbetar med Adobe och skickar med ett papper direkt som gör att man kan bevisa att man är student och därmed kan köpa eller prenumerera på programmen till ett rabatterat pris. Nu ska jag bara bestämma mig för om jag ska köpa eller prenumerera men det beslutet tar jag en annan dag.

Har haft lite svårt med motivationen till fotograferande ett tag men känner att det nu börjar vakna till liv igen i och med att papperen kom. Med kunskaper om hur jag kan ta bra bilder och hur jag sedan kan göra dem bättre med redigering ökar ju chansen att jag ska bli någorlunda nöjd också ;)
Nu kanske jag kan få min pionbild att bli ännu bättre utan den förbenade flugan som inte ville flyga bort när jag fotade ;)

Eftersom kurserna är helt på distans och inte är lektionsbundna så ökar dock kraven på att jag avsätter rätt mängd tid för kurserna så att jag verkligen lär mig något och inte helt plötsligt har tidsnöd för inlämningar med mera. 
Men med tanke på tidigare distanskurser jag gått så mår jag bara bra av att få lov att strukturera upp min tid och avsätta "egentid" till inlärning.

Nej nu ska jag sätta tänderna i något annat innan det är dags att nanna, imorgon är det öppning på jobbet (min avd.) kl. 6.30 som gäller igen och med tanke på nattens dåliga sömn är det nog bra om jag sover i alla fall lite i natt.

SeYaa!!!  //Katta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar