lördag 5 januari 2013

Spelat N64 med sonen

Hade glömt hur roligt det var att spela N64.

Har Spelat Mickeys Speedway USA med sonen på hans N64 så jag har ont i handen. Har driftat och kört men hur jag än sladdat och försökt så har sonen vunnit över mig, men roligt var det i alla fall.


Gäller att passa på när sonen vill spela de "äldre" spelen med en för de nyare finner jag inget nöje i, har aldrig varit intresserad av spel där jag ska jaga runt och leta en massa saker eller skjuta en massa. Nej bilspel där jag inte blir åksjuk är mer min melodi och då är dessa barnspel till N64:an helt fantastiska. Grafiken är ju inte i toppklass med de nyare konsolerna men det är roligt ändå.

Visst har vi nyare konsol också och liknande spel som detta såsom Lego Racers men de gamla N64: handkontrollerna är ändå nåt extra, det är mer spelfeeling i de än i wii-kontrollen och jodå jag har sett att det finns likadana kontroller till wii som vi har till N64:an men jag har inte tagit mig råd att köpa dem. Kanske skulle känslan bli densamma men vadå vi har ju N64:a så då kan vi ju spela på det också och nostalgi är aldrig fel ;)

Nej nu ska jag ta en kaffe och vila handen lite och sen se om jag kan utmana sonen lite till. SeYaa!!! //Katta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar