fredag 15 februari 2013

Vabbat och studerat

Varit hemma med sonen som lyckades få lättare hjärnskakning och sprucken överläpp igår morse på skolan. Inte roligt för honom inte ~ inget spelande, inget TV-tittande. Han har verkligen tyckt att dagen varit botten och fast han normalt älskar att läsa så nej inte idag inte när det var det han fick göra.

När jag ändå var hemma passade jag efter att ha spelat Alfapet med sonen på att sätta mig med studierna, som jag ligger efter med på grund av att jag varit så slut när jag kommit hem från jobbet att jag inte orkat och helgerna har fyllts med annat sedan kurserna startade, eller ja den ena kursen har jag hunnit med en lektion på tidigare men nu så var det dags för nästa kurs ~ Digital bildbehandling. Jag har nu köpt mig program i alla fall, eller ja jag prenumererar på Adobe-programmen, som student blev det faktiskt inte så dyrt per månad.

Jag har efter att ha sett första lektionen redigerat lite på min pionbild, är inte klar än men har lyckats få bort flugan i alla fall. Jag tror att om jag bara kan se till att ta mig ork och tid och komma igång ordentligt med studierna så kommer dessa kurser vara bland det bästa jag läst på länge. Fast lektionsfilmen var över 100 minuter lång och det blev en hel del avbrott såsom laga lunch åt sonen och dotterns pojkvän, ätit och pysslat om sonen lite så tycker jag att det var väldigt intressant lektion som gav en hel del och den kändes inte så lång. Jag fattade ju en del av PS (Photoshop) redan innan kursen och nu med den nyinhämtade kunskapen så blev det genast lite bättre, jag lyckades ju som sagt få bort flugan =O)

Jag kommer fortsätta redigera min pionbild och sen kommer jag att lägga in den här och be er kommentera vad som blev lyckat och vad som blev mindre lyckat, om orginalet eller den redigerade kopian är bäst. Hoppas ni antar den utmaningen och hjälper mig utvecklas som bildbehandlare.

Vår diskmaskin gick sönder häromdagen, den bestämde sig för att sluta värma vattnet och diska i kallt vet ju alla att det inte blir direkt rent av. Det var tänkt att vi skulle dra till MediaMarkt i morgon, lördag, och köpa en ny men sen blev det ändrade planer, vi ska ju ändå till Hallsta och Västerås på fredag så vi får helt enkelt handdiska tills dess. Men herrejisstanes vad disk det blir på en gång ~ gubben diskade allt som var i diskmaskinen igår, alltså det som var i när den la av och sen torkade vi tillsammans, korgen från diskmaskinen fick ett nytt användningsområde nämligen diskställ, och idag på eftermiddagen (vid paus från kursen) så diskade jag upp disken från igår kväll, frukosten och lunchen och herreduminje vad disk man kan dra ner. Okej vi är +en person nu men ändå, tänk vad skönt det är ändå med diskmaskin som sköter hela baletten åt en, för mina händer är ganska så fnöskiga vid det här laget, har torr hud i vanliga fall men nu är de än torrare. Nåja, har man klarat det förut så går det väl en vecka nu också.

Nej nu har jag ont i skallen och tycker det räcker med datorer för idag så nattinatti.

SeYaa!! //Katta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar