lördag 29 december 2012

datorjobb...

Idag har jag ägnat mig åt att:
* I flera timmar gå igenom varenda CD-skiva i jakten på installionscd:n till kameraprogrammet ~ har ännu inte hittat rätt. Hittade den engelska versionen men då jag installerat den svenska vill inte min sk-tdator gå med på att installera över gamla filer med den engelska. Saken än den att jag inte kommer åt programmet då datorn är omblåst sedan installationen gjordes, så programmet finns men finns inte ~ grrrrr.

* Har sedan suttit och rensat C-disken på bilder och dokument, både egna och barnens och sambons. Suck! Varför envisas vi med att spara på C-disken när vi kunnat spara direkt på den externa hårddisken??? För att vi är lata och knäppa. Det kostar ju bara onödigt extra arbete när jag måste blåsa om datorn. SUCK igen!

*  Ska blåsa om datorn bara sambon kommit in och kollat vad han behöver ha kvar av mailen. Förhoppningsvis försvinner det irriterande omdirigerandet och öppnandet av nytt fönster när vi blåser om datorn.

* Har faktiskt även tagit lite kort. Var ut och tog kort på Kalle med "släde" när Sandra och Sebastian kom tillbaka från sin tur ute med honom. Han lever verkligen upp när han får dra vår älskade lilla ponnyn. Det var när jag skulle tömma kameran som jag fick nog av datorns dumma beteende och bestämde mig för att nu blåser vi om skiten istället för att leta efter fel i registret.

Nej, nu har jag tröttnat på att stänga ner fönstret som datorn envisas med att öppna över det jag håller på med så jag får skriva mer när datorn väl är ominstallerad och klar. SeYaa!!! //Katta

Ni kan läsa om våra hästar på:
http://shibasaxhyttan.blogg.se/
http://stallrisgarden.blogg.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar