lördag 23 maj 2015

Brunsten som dröjer eller är felberäknad

Idag sms:ade jag Västerbo stuteri för att få veta om vår lilla sessa Exan gått i brunst ännu. Svaret dröjde så ikväll ringde sambon och frågade hur hon hade det och om gått i brunst ännu, det var Michael Demmers som svarade, hon har det bra och går tillsammans med ett annat sto i en hage och det går jättebra och de går bra ihop, dock har hon inte gått i brunst än, sambon sa att vi sms:at men Michael hade inte sett det, han hade varit i Gävle på trav hela dagen.

Jag och sambon pratade om brunst då jag tycker jag räknat noga på när hon skulle i brunst och jag tycker det verkar konstigt att hon dröjer men då berättade sambon att hon enligt hans beräkningar ska i brunst nu på måndag eller tisdag och han hade inte förstått hur jag räknat, hmm vi kan ju hoppas att han är den som räknat rätt och hon äntligen kan insemineras. Jag är så spänd och vill få det klart nu så vi kan börja vänta på fölet, jag hoppas verkligen att även mitt sto får lätt att bli dräktig med Sinou Madrik, han har visst bra statistik på att det tar direkt.
Är ni nyfikna på det stuteri vi valt så besök deras hemsida på Västerbo Stuteri eller gå in på deras facebooksida https://www.facebook.com/pages/V%C3%A4sterbo-Stuteri/139969156020516.

Nej nu ska jag förbereda mig för en låååång kväll med familjen, vi ska titta på Eurovision song contest. Vi börjar med varma mackor med hemgjord makrill- & tonfiskröra och sedan fuskar vi med lite vingummi och sursockrade Ahlgrens bilar. Ujujuj får motionera ordentligt imorgon för att väga upp allt detta ätande.

Ha så kul och tills vi ses igen...

SeYaa!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar