lördag 6 juni 2015

Dagstur och bilder

Ja idag har vi varit ute på en dagstur till Värmland.
Vi lämnade ett regnigt och grått Nyhammar och begav oss mot Ekshärad i Värmland för att lämna in sonens luftgevär på service och lagning. Vi åkte via Hagfors, det naturliga vägvalet, och där sken solen även om den även gömde sig lite mellan molnen emellanåt, men ändock sol. Vi hade inte planerat något i övrigt mer än att lämna in geväret och att försöka göra någonting roligt under dagen och med sol tänkte vi att det vore ju kul att besöka Värmlands Moose Park i Ekshärad, kul att se älg i ett annat sammanhang än i trafiken.
När vi kom till OKQ8 i Ekshärad och gick in för att lämna geväret, han som servar gevär håller till på OKQ8, var det lite grått ute och när vi kom ut igen så störtregnade det, Moose Park näää inte så intressant i det vädret.
Vi började fundera på mat istället och Iphone och Ipad åkte fram och jag och sonen sökte matstället som var intressanta, vi var ute efter kinamat kom vi på efter ett tag. Vi hittade ingen sådan restaurang i Ekshärad, inte i Råda heller vilket min sambo gav sig den på att det fanns en i, vi drog till Hagfors igen men de hade inte heller någon kinarestaurang så efter lite rundkörning bara för att se mer av Hagfors och efter att ha varit in på Pekås och Lidl, där jag för övrigt hittade lite snygga toppar, fortsatte vi mot Filipstad för att hitta oss en kinarestaurang.
Filipstad ja, det är faktiskt en fin liten stad, det var mysigt att gå och titta där och så fick vi höra lite härlig paradmusik då vi kom när nationaldagsparaden gick. Fotade Ferlin såklart med mobilen, försökte få sonen att sätta sig bredvid men icke då, det var för mycket folk runtomkring så det var nobben. Vi hittade en thairestaurang men vi tyckte inte vi hade råd med de priserna, vi hittade ett värdshus till slut och där blev det lite mer vanlig mat så kinamat får vi ta en annan dag. En del av bilderna från Filipstad hittar ni på min Instagram, mitt användarnamn är 68katta, kolla gärna in där.
Jag fotade en del på vägen hem också, denna gång med kameran, då vi stannade vid gruvbyn i Långban. Jag lägger upp några av bilderna ikväll och kanske efter att jag orkat redigera lite mer kommer det fler.





Tills nästa gång...
SeYaa!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar