torsdag 4 juni 2015

Ställningar - ligg, stå & knä

Japp, ikväll var jag och sonen åter på träning på skjutbanan.
Ikväll blev det ställningar för båda.

Sonen hade premiär i att skjuta ställningar och det gick jättebra för honom. Han har lite ont när han skjuter rem i vanliga fall men idag gick det jättebra och stå är han ju redan bra på från luftgevärsskyttet så - fuskigt bra enligt mig som inte är stabil där - knä var han väldigt duktig på och han sköt bra poäng i alla tre ställningarna för att vara första gången. Ska eventuellt köpa ett gevär till nu, om det begagnade jag kikat på finns kvar och vi kommer överens om köpet och tillvägagångssättet för köp och leverans.

Hmm hur gick det för mig då? Jo det var som min tränare sa "ett fall framåt" och jag sköt bättre i ligg än jag någonsin gjort, jag är ojämn i alla tre ställningarna men tycker det kändes bättre ikväll än det gjort förut. Jag måste komma ihåg också att jag precis börjat med denna disciplin och att skytte inte är något jag hållit på med speciellt länge överhuvudtaget. Men jag är tyvärr sådan att jag sätter höga krav på mig själv och vill bli bra på en gång, är inte nöjd om jag inte presterar bättre för varje träning och tävling. Från och med i kväll kommer jag träna ställningar varje träning, ligg får jag på köpet och ska jag skjuta 60-skottstävling ökar jag liggserien inför tävling så armen blir lite mer van med belastningen.

Näää nu är det dags att natta kudden och slå igen de två blå så god natt och till nästa gång...

SeYaa!!!

Bild från min skjutbana på tävlingen i Eskilstuna förra helgen
Bild från hemmaskjutbanan med min utrustning framlagd för träning


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar