söndag 7 juni 2015

Hon blir kvar där hon är och så lite shopping

Efter mycket fundering fram och tillbaka om vad som är bäst för vår Explosive nu i semineringstid och sedan inför ultraljudskoll har vi pratat med Michael Demmers på Västerbo Stuteri och bett honom om råd.
Frågan var vad som var bäst för Exan nu efter semineringen - att tas hem och sedan köras till Rommekliniken för ultraljud eller att hon stannar på Västerbo stuteri och ultraljudet görs där? Det vi hade med i våra funderingar var att vår älskade lilla Exan faktiskt är 15 år och detta är hennes första betäckning & , i alla fall som vi vet om. Michael ansåg att det bästa med hänsyn till hennes bästa är att hon stannar där och går i lugn och ro och sedan efter ultraljudet åker hem. Så  sagt och gjort hon stannar på Västerbo tills ultraljudet är gjort och vi vet om det tagit och hon är dräktig eller om det inte tog och hon inte är dräktig. Vad vi gör om hon inte är dräktig vet vi i dagsläget inte, det är något vi får fundera på då, det vi hoppas på är att hon blir dräktig som Sinou Madriks andra ston har blivit.

Tidigare idag var jag till Borlänge och shoppade med sonen och för en gångs skull hittade jag en del kläder fast det egentligen var till sonen vi skulle handla. I vanliga fall blir det han som får en massa grejer och jag hittar ingenting, mycket på grund av att jag nästintill alltid är missnöjd med mig själv och min kropp men just idag mådde jag faktiskt bra och var nöjd för jag går faktiskt ner i vikt. Det var ju faktiskt lika igår, jag mådde bra med mig själv och köpte kläder som jag faktiskt passade i vilket konstaterades när jag kom och provade, för gårdagens kläder provades inte i butik då den butiken jag handlade i inte har provrum, det var ju nämligen Lidl, ja har ni hört jag handlar på Lidl trots deras alla fel så gör jag det, det är ju inte personalens fel att butikskedjan har idiotiska idéer och personalen har ju jobb och utan kunder blir det ju ingen lön och inga jobb. Dålig ursäkt? Ja tyck vad ni vill men jag handlar på jag. Nåja idag mådde jag bra och jag och sonen avslutade shoppingen på Kupolen med att han köpte tre kulor italiensk glass i våffla och jag köpte två kulor frozen yoghurt i bägare, ett väldigt nyttigt alternativ för mig då den inte innehöll något tillsatt socker och hade mindre än 0,05% fett, mumsigt värre var det.

Viktnedgången jag gjort har inte kommit av någon DrDukan diet som förra året, den fungerade visserligen och jag har stått still sedan jag avslutade den vilket har varit skönt för förr när jag provat dieter har jag åkt jojo med vikten, först gått ner och sedan ett tag efter att jag börjat äta normalt igen gått upp allt igen och ibland även fått några extra kilon. Det jag gjort den här gången är att jag laddat ner en app i min Iphone och min Ipad som heter MyFitnessPal
och där skriver jag in allt jag äter och det jag gör i vardaglig träning såväl som träning, den har från det jag skrivit in mina uppgifter räknat ut hur många kalorier jag kan äta per dag och jag ser när jag fyller i mitt ätande och drickande hur mycket jag förbrukar och hur mycket jag "tjänar" på min träning. När jag vägt mig och skrivit in min nya vikt, vid viktnedgång, visas en kurva över min utveckling. Det som också var bra när jag skrev in mina uppgifter från början och valde målvikt var att den sa ifrån när jag satte orimliga mål och påpekade att det var bättre att sätta ett mer rimligt mål till att börja med så att jag inte skulle tappa lusten för att det var för svårt. Kan låta konstigt att man går ner i vikt med en app men faktum är att jag blivit mycket mer medveten om hur jag äter och vad jag äter efter att jag började med denna app. Min kropp har krympt och det har jag vetat om men idag när jag provade kläder insåg jag att det var en hel del faktiskt för jag har minskat en hel del storlekar och det var faktiskt kul att prova kläder, tyvärr hade jag inte råd att köpa alla de plagg jag provade men några blev det i alla fall. Så plus och beröm till mig som klarar av min viktnedgång utan att dieta och ränna på gym, det enda jag saknar är mitt löpband som ju tyvärr gick sönder, min förhoppning är att sambon ska lyckas laga det eller hitta ett nytt kretskort så jag får komma igång på bandet igen.

Nä nu har klockan dragit iväg som bara den så jag får sluta skriva och se till att komma i säng så tills nästa gång...
SeYaa!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar