tisdag 19 februari 2013

Hemma och vabbar...

Jahapp, man är hemma och vabbar sen förmiddagen igår. Sonen fick ju lättare hjärnskakning i torsdags och vi var till vårdcentralen och folktandvården eftersom det även var lösa tänder. Sambon var hemma med honom resten av torsdagen eftersom han kom till vårdcentralen och mötte upp och tog honom till folktandvården medan jag åkte tillbaka till jobbet och tackade min helt underbara kollega för lånet av bilen, hade ju ingen egen då dottern skjutsat mig till jobbet och tagit min.

Så igår åkte jag till jobbet och sonen gick till skolan, vid ca. klockan kvart i elva på förmiddagen dök han upp nere hos mig på jobbet och ville åka hem med en väldig huvudvärk så här sitter jag nu och vabbar. Blir även hemma imorgon för säkerhets skull. Han har inte mått så bra i skallen de här dagarna, ögonen har avslöjat honom OCH att han bett mamma läsa sagor mitt på dagen =O) inte vill han ligga på soffan och lyssna på sagor mitt på dagen i vanliga fall inte, men men när man mår dåligt är det nog en bra ursäkt för att få vila.

I övrigt är jag rastlös! Jag har fotat lite men inte funnit ro att sitta med studierna. Dock har jag börjat läsa en bok och har läst ca 2 tredjedelar och börjar känna slutet närma sig. Boken heter Mörk Jord av Belinda Bauer och jag måste säga att jag först trodde att det skulle vara en vanlig deckartyp men den här boken har verkligen tagit mig med överraskning, den är jättebra så det är inte något negativt men jag måste lägga ifrån mig boken emellanåt och vila ifrån den och det är jag inte van, jag brukar ju knappt kunna sluta läsa förrän böckerna är slut. Men ämnet i boken gör att man måste vila sin "normala" hjärna från hemskheterna i boken, den mentala hemskheten skulle jag beskriva det som. Vill ni veta mer om boken tycker jag att ni ska läsa den men jag kan säga så mycket som att det är inte bara mord man bearbetar när man läser utan sina egna värderingar också, värderingar över vad som är normalt mänskligt beteende. LÄS boken!!!
Nåja det var lite om min/mina dagar det. Hoppas ni har toppendagar allihop.

SeYaa!!! //Katta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar