måndag 21 juli 2014

Fotat lite - oredigerade bilder

Ja så skriver jag igen då och visar en del bilder, jag har inte hunnit redigera bilderna ännu och vill du kommentera åtgärder på mina bilder så skriv en kommentar OBS!!! Totalsågning av mina bilder är jag inte intresserad av!!! Kreativ kritik däremot är jätteintressant.

Jag börjar med bilder och går sedan över till att orda om mitt liv och vad som hänt hittills.
En sjö vi rastar vid ibland
Vår älskade Lexie talar högljutt om att han ska lyftas upp
Brudspireablomma (tror det är Brudspirea i alla fall)
Bondpion
En vit blomma jag inte kan namnet på
Måsar som vilar vid Malingsbo camping 

Nedan bilder jag tagit vid Malingsbo Camping på näckrosor
 
 
 
 
 
 

Nu har jag visar er en del av mina bilder, det har inte blivit så mycket fotande som jag önskat i sommar men jag ska försöka hinna med att fota mer under resten av året. Jag har tänkt mig på att försöka med porträttfotografering också och om du känner att du är ett villigt offer så hör gärna av dig (du bör ju inte finnas allt för långt ifrån mig då jag inte kan åka hur långt som helst), jag har ingen studio eller studioutrustning (ännu) så bilderna får tas i rum eller ute med befintlig utrustning tyvärr. Nåja nog om det nu :0)

Jag och sonen har kommit igång med kampen mot kilona. Vi har antagit en utmaning på Facebook (www.facebook.com/XerciseChallenges?ref=ts&fref=ts) som heter 30 Day Ab Challenge - Let´s Do This.
Jag hittade den tack vare en Facebook bekant, Andreas, följ hans blogg på http://rosenknas.wordpress.com
Vi följer detta övningsschema och det har fungerat jättebra, vi är nu på dag 6 av 30 och har ännu inte stött på problem. Vi, alltså sonen och jag, har även börjat med Dr Dukandieten för en vecka sedan, vi har inte gått ner så mycket i vikt ännu (enligt vågen) men har däremot tappat en hel del centimetrar runt om och det är ju jättebra. Kilona kommer sen för vi får ju komma ihåg att vi tränar samtidigt så kroppen ska förutom att balansera upp viktförlust även omvandla en massa onödigt till muskler så vi blir smala och snygga med ett snyggt rutmönster på magen istället för dagens bilringar :0) 
OCH för er som ojjar er över att han är ju bara ett barn jag har fullständigt koll på hans välbefinnande och vid minsta hint om att något felar så avslutas hans dietande, han följer inte dieten strikt nu heller då han har annorlunda behov mot mig som vuxen!
Till ovanstående utmaning har jag sedan lagt till 100 punches varje dag även vilodagar men har inte lagt till det på sonen. Jag har även funderat på att köpa en-kiloshantlar och göra några enkla övningar med dem då jag hittat ett schema som jag tror jag skulle klara av.
Vi, fortfarande sonen och jag, kör även med vårt eget gym som består av löpband, crosstrainer och roddmaskin (modell enkel) några dagar i veckan. Vi har lagt upp det så att vi kör ca 20 min rodd, 10 min crosstrainer och programmet P2 på löpbandet och det innebär att det är blandat gå och jogg.
Efter denna utmaning kommer vi att anta en annan som heter 30 Day Arms & Ab Challenge for Beginners - Plus One! Förhoppningsvis blir inte den heller något problem för oss :0)

Jaja det var en del om viktkampen och träningen det. I övrigt har jag semester och får inte speciellt mycket vettigt gjort. Jag kör sonen till skytteträning vissa dagar och så ska vi på SM i korthåll i helgen där han tävlar i 50 meter K13. Håll tummarna för att det går bra.
Jag tillsammans med älskade gubben och sonen har varit och hjälpt dotter med sambo att flytta från Eskilstuna till Västerås och det gick snabbt och smidigt då vi var flera stycket som hjälptes åt. Vi fuskade den dagen med dieten jag och sonen och käkade snabbmat nämligen kebabrulle (jag) och kebabpizza (sonen) mmm det var jättemumsigt. Ja sen har det inte varit så mycket mer med mitt liv som jag skriver om, visst har det hänt mer saker men inte som jag skriver om ;0) Hästarna tar ju en del av dagen i anspråk med insläpp minst två gånger om dagen nu när det är varmt och lika många utsläpp, de vill in i det svala stallet när det är som varmast och det får de ju naturligtvis.

Nej nu pockar familjen på uppmärksamhet så tills nästa gång...

SeYaa!!!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar