måndag 14 juli 2014

Lite ditt och datt & bilder

Ja det blir ett tag melllan inläggen men nu är jag i alla fall här och skriver.

Jag har semester men har inte fått så mycket vettigt gjort här hemma förutom tvätt, disk, stallsysslor och vila. Har varit hemma en vecka nu och har faktiskt lyckats ta igen mig riktigt bra, känner mig inte lika trött och slut nu. Men tyvärr har jag upptäckt/kommit på mig själv med jobbtankar så antingen börjar jag bli rastlös eller så är jag inte fullt utvilad.

Jag och sonen har börjat med Dr Dukan dieten tillsammans då vi båda har en hel del extra kilon. Han går dock på en lightversion, han är ju ett barn och behöver en del av de saker man utesluter. Jag har full uppsikt på honom. Han är mycket duktigare på den dagliga motionen än mig, jag har missat två dagar men han har kört varje dag. Vi kör med de maskiner vi har hemma det vill säga löpband, crosstrainer och rodd, det blir ca 10-20 minuter per maskin nu i början så får vi öka när vi fått upp flåset.

Idag var jag och efterbesikta hästtransporten då vi fått nerslag på ojämn bromsverkan. Den gick igenom - jippi och puh vilken tur för vi ska ha den på lördag när vi hjälper dottern med sambo flytta från Eskilstuna till Västerås. I eftermiddag ska den skuras ur rejält inför den uppgiften.

Nä nu vet jag inget mer att tjola om idag så jag lämnar av med lite bilder...


SeYaa!!!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar