tisdag 22 juli 2014

PMS bitching på hög nivå

Ja nu är det så dags igen för det där skiten, den tråkigaste och äckligaste veckan i månaden. "Rören" värker man är svullen och humöret svänger snabbare än en klockpendel på speed😒

Idag är absolut ingen kul dag. Fattar inte mitt liv att jag har SEMESTER??? Hur svårt kan det vara att få njuta i den här j-vla värmen?

Det började med att älsklingen väckte mig skittidigt för min mobil hade pingat och han trodde dottern ville att jag skulle ringa. Hade han läst ordentligt hade han sett att hon messat fel person😡

Nåja gick till slut upp för det var stört omöjligt att somna om då kattungarna skrek som galningar åt sin mamma, inte vet jag vad hon gjorde för fel men inte fixade hon tyst på dem i alla fall.

Ut till hästarna och morgonfordra och slå på varmvattenberedaren, lika bra att passa på att tvätta skitlisan Shiba när man ändå var igång. Älsklingen har fixat, provisoriskt, så jag kan sätta på vattenslangen på kranen.

In och käka frukost med sonen och sen ut i stallet igen. Tog hårprov av Shiba för att skicka in och PSSM-testa henne. Allt lugnt och fridfullt. Satt upp hö vid bommen ute och spände upp hästen. Spola igenom henne ordentligt, vrider av spridaren på slangen och förbereder schampohinken men när jag ska fylla den kommer inget vatten. In i stallet och då har det provisoriska släppt, lyckas tråckla dit det igen och ska dra åt slangklämman... DÅ GÅR DEN FAN AV😡😡 nåja tur jag inte hunnit schamponera hästen i alla fall.

Kontaktar en tjej som sagt sig vara intresserad av att rida vår Exan men som inte hörts av, frågar hur hon tänkt sig och får svaret att hon valt att rida en annan häst istället. MEN HALLÅÅÅ hade man kunnat höra sv sig och säga det då?!

Nåja lite solsken i alla fall - jag och sonen fixar vår utmaning galant och idag var det 7:e dagen och vi kör på.

Nej nu har jag bitchat av mig offentligt så det räcker. Till nästa gång... Ha en skön dag och ...,

SeYaa!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar