onsdag 30 juli 2014

Testresultatet har kommit

Idag känner jag mig så lättad och glad.

Förra veckan skickade jag in ett hårprov från min älskade Shiba till Animal Genetics UK för att få henne testad för sjukdomen PSSM, en väldigt tråkig sjukdom för hästar. Jag har sedan väntat nervöst och spänt på svaret och idag kom det äntligen - min älskade Shiba testade n/n på PSSM och det betyder att hon INTE har PSSM. Såååå lycklig jag är.

Imorgon ska då smutsgrisen tvättas, förra gången jag skulle tvätta henne gick det ju inte som det var tänkt precis, slangen lossnade från kranen och jag fick inte tillbaka den men nu har min älskling fixat det igen och vi har provat att den sitter kvar vid tryck, hunden fick bli badoffer :) inte en dag för tidigt enligt oss men enligt honom onödigt (han gillar INTE att bada).

Det kommer bli fler bad för min älskade Shiba fram till den 24 augusti för då är det dags för sommarpremieringen. Håll tummarna för att hon får minst lika bra resultat som förra året.

I övrigt kämpar jag och sonen på med våran träning och jag måste få skryta med hur duktiga vi faktiskt är. Vi inte bara följder den utmaning vi valt utan vi har även lagt till hantelträning också. Idag är det dag #15 på utmaningen vilket innebär att vi kommit halvvägs och dag #7 på hantelträningen, jag har dock lite problem med ena övningen i utmaningen och det är crunches, jag får så otroligt ont i nacke och axlar men men det är bara att kämpa på så det blir resultat. Tror dock att vi måste köpa tyngre hantlar snart för nu tycker inte sonen att 1 kg hantlarna ger så mycket motstånd längre, visserligen ökar antalet upprepningar och då blir det ju till viss del lite tyngre men samtidigt så blir vi ju också starkare för varje övning. Hmmmm ja så får det bli - inköp av 2 kg;s hantlar i veckan!

Viktkampen då?! nja den händer det inte så mycket med just nu, några gram ner men jag tänker som så att jag omvandlar ju massor av mitt fett till muskler istället och kroppen balanserar fettförlust med vatten så det kommer nog synas till slut, detsamma gäller sonen. Jag är inte så hård med dieten på sonen heller då han har behov av saker som jag känner att jag klarar mig utan, jag håller däremot på att lära honom att äta mindre portioner än han brukar, det är en omställning bara det då han vanligtvis stoppat i lite mer än nödvändigt bara för att det är gott eller han var jättehungrig när han började äta. Men med träningen vi håller på med så är det nog bättre för honom att äta mer allsidigt, han vet inte om det ännu men jag håller på att fasa över honom till att äta normalt igen och sluta med dieten. Kanske borde berätta det för honom så han slipper känna att han "fuskar" när han äter. Ja så får det bli, jag ska gå ner och berätta det för honom direkt då det ju faktiskt är dags att fixa till lunch åt oss. Jag själv fortsätter dock med min diet ett tag till. Eller jag gör en halvmesyr och äter det jag vill ha, en ursäkt att undvika att äta potatis, pasta och sånt jag inte gillar är ju min diet :)

Nä nu ner och fixa vår lunch så till nästa gång

SeYaa!!!


#animalgenetiksuk #pssm #irishcob #hästar #diet #träning #kost #viktkamp #hantlar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar