torsdag 20 december 2012

Livet går vidare och lackar mot jul

Hej allihop!
Det var ett tag sen jag var in och skrev här på bloggen men men nu är jag i alla fall in, fast idag kommer det bli två olika inlägg för jag har tänkt skriva ett om mig och livet och sen ett där jag gör reklam för företag från bygden. Varför det undrar ni säkert men då får ni allt ta och läsa för att få veta ;)

Nåja men först om mig då alltså och vad som hänt sen sist.

Ja sist ja, då klagade jag rejält på min hosta och på läkaren jag träffat. Hur har det gått då med hosta och medicinering och allt? Ja vi kan börja med medicineringen ~ jaks och usch för den. Jag fick rejäla biverkningar kan jag säga. Jag hade huvudvärk så jag trodde skallen skulle explodera, var supertrött och kände mig som i ett vakuum, vilket antagligen berodde på morfinet i hostmedicinen eftersom jag är överkänslig mot morfin, jag hade ett uruselt humör och svårt att styra mitt humör så det var en fruktansvärd upplevelse som inte ens resulterade i att jag blev frisk. Det hela slutade med att min kropp sa ifrån, jag vaknade en morgon och hade så ont i huvudet så jag spydde när jag pratade och av andra ljud (andra som pratade eller höga ljud) så det blev till att stanna hemma sjuk, och det har man ju verkligen råd med för det är så billigt och bra. Det enda jag var upp och var vaken den dagen var för att svara i telefon, vilket resulterade i att jag kräktes, och för att äta väldigt små portioner så att kroppen fick energi. Jag slutade ta hostmedicinen men dagen efter fortsatte jag med antibiotikan, mitt dumma nöt, det visade sig att det var den jag fick sån huvudvärk av och att det i bipacksedeln, som jag inte läst förrän då, stog om att en del i sällsynta fall får extremt förhöjt tryck i huvudet, mmmmmmm kul ska vara jag till det att vara en av de sällsynta.

Nåja nu har jag varit tillbaka till vårdcentralen och träffat en annan läkare, en vettig och trevlig sådan som kunde förklara vad han menade. Det är då alltså min astma som hoppat igång rejält igen och nu medicinerar jag morgon, lunch och kväll med astmamedicin i ett par veckor och sen ska jag börja äta allergimedicin ett par veckor också, sen ska jag då förhoppningsvis vara bra igen. Vi får väl se då om det blir så, jag är i alla fall bättre och hostar inte lika mycket eller ja hostar gör jag men inte lika illa.

Trevligare saker som hänt är att jag till slut fick reda på min löneförhöjning, den var ju ett riktigt skämt enligt mig, vi var flera som fick exakt samma höjning. Hur individuellt är det då? Jag tycker man kan lägga ner det här med individuell lönesättning för det fungerar inte i praktiken. Det trevliga med det hela är ju att jag i alla fall fick löneförhöjning och att det blir extra cash till julshoppingen.

Jag har också fått besked att jag kommit in på två av de tre högskolekurser jag sökte och idag kom tre av de böcker som jag ska använda. Jag har inte börjat titta i dem ännu men är riktigt tarv så jag kommer säkerligen göra det ikväll. Förhoppningsvis blir jag en bättre fotograf och fotoredigerare efter dessa kurser. Programmen då kanske ni undrar med tanke på att jag skrev att jag inte visste hur jag skulle lösa det ekonomiskt men jag har en plan nu i alla fall, det ena programmet Lightroom 4 kommer jag att köpa och det andra kommer jag att kolla om jag kan köpa/prenumerera på som student, det blir i det fall jag blir godkänd som student av Adobe ett programpaket med flera av deras program däribland det jag behöver ha vilket inte blir Photoshop CS5 utan Photoshop CS6 eftersom CS5 är ute.

Oh herregud vad svårt det blev att sitta och skriva, koncentrationsproblem, när barnen började spela Wii bakom ryggen på mig. Jag lägger ner detta inlägg för tillfället och återkommer en annan dag =O)

Glöm inte läsa nästa inlägg med min företagsreklam ;O)

SeYaa!! //Katta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar