onsdag 26 december 2012

Så var julen slut för denna gång

Jaha så har man klarat av julen även i år då.

Det var ganska "som vanligt" även i år. Iväg och julshoppa i sista minuten med dottern. Även i år drog vi till Örebro den 23:e december men i år hittade jag inte mycket alls, nästintill inget av listan blev shoppat.

Nej nästa år ska jag nog dra till Västerås istället och varför frångå en invand tradition det får bli i sista stund då också =O)  förhoppningsvis kommer dottern hem så vi kan åka tillsammans även då.

Hur har julen varit då? Jotack ganska lik andra år det vill säga trevlig. Vi firade julafton hos svåger och hans familj samt svärmor och det var trevligt. Sen kom Sandras pojkvän på juldagen och det är ju trevligt. Idag är det annandag jul och vi har inte gjort så mycket överhuvudtaget, jag bakade bullar och de andra roade sig på sitt vis ~ Alex (sonen) spelade spel, älsklingen tittade på junior VM på tv och dotter hängde med pojkvännen sen har vi ätit och nu är vi åter inne på olika sätt att roa oss.

Imorgon är det till att upp tidigt och jobba en dag och sen är det semester i flera dagar mmmmm ljuvligt.

Nyårsafton ska vi hem till min mamma och träffa broder med familj och äta och ha det gôtt. Ska bli trevligt och kul, tycker om att få träffa broder men det blir inte så ofta tyvärr eftersom han bor i Jonsered.

Livet med hästarna då, jo det är bra. Varmblodet är en rackare på att skita dock och den boxen är inte rolig att mocka, pust, men hon är en riktig goding till häst så det är värt det. Lillflisan Shiba är ... ja hon är ett föl och hon är hur go som helst, väldigt orädd och kan nog bli en riktigt bra häst som vuxen, hoppas hon är lika orädd och stabil den dagen vi ska köra och rida in henne. Kalle då ~ jo han är sig lik, han vill sova länge, ha lugn och ro och blir irriterad på flickorna när de envisas med att gå upp tidigt och föra väsen. Ikväll hade flickorna roat sig med att dra ur hagen, som tur var in i skogshagen och vad gjorde Kalle då? Jo han gick kvar i ordinarie hage och åt och tittade på flickorna som om de var tokiga.

Nåja det var lite om ditt och datt. Min dator krånglar, har nåt skit som startar en sida där det står HP we´re very sorry bla bla bla och den öppnar en ny sida över den jag är på så nu ska jag sätta mig och söka i registret efter den f-bannade funktionen. Så SeYaa!! //Katta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar