fredag 28 mars 2014

Funderingar och sökt tjänst

Ja idag har det varit en dag med mycket funderingar. Jag har funderat på det här med inskolning av olika slag och vad jag anser om trygghet vid inskolning. Exempel - min son gick på "inskolning" vid tandläkaren för att känna trygghet när de skulle dra ut tänder. MEN de tog inte upp alla scenarior som när de sen uppstod gjorde honom helt skärrad och otrygg igen. Med detta som exempel, inte helt relaterat till mitt yrke men ändå, så funderar jag på hur skapar vi trygghet åt de minsta vid inskolning med föräldrarna, som även ger trygghet när de lämnas??? Hmm jag fortsätter grunna på det och hoppas att vi skapar trygghet eller lär oss mer om hur och blir bättre.
Jag har även sökt tjänsten som NTA-samordnare för förskolan i vår kommun. Ett spännande och viktigt jobb för att i framtiden få fler intressanta och viktiga Teman inom NTA för förskolan. Det är ett så bra arbetsverktyg där man som medforskare med barnen på ett lustfyllt sätt lär sig så mycket nytt även om sånt man trodde man redan visste allt om, för med barnen och ett öppet sinne hittas nya oskrivna vägar till kunskap.
Nu nattinatt för imorgon är det upp tidigt då sonen ska tävla luftgevär i Ekshärad Värmland med start kl 10.10 men vi bör vara där åtminstonde 40 minuter före så gäsp och...

SeYaa!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar