lördag 8 mars 2014

Skyttetävling och shopping

Idag var vi till Virsbo och tävlade i luftgevär jag och sonen, ja sambon var också med dit men tävlade inte utan agerade hjälpreda och chaufför.
Jag sköt personligt rekord men vilken placering jag fick vet jag ännu inte, det enda vi vet är att jag i alla fall inte blev sist den här gången.

Sonen sköt lite under sitt bästa men han lyckades få in ett skott innanför handsken som gjorde ont och skyndade sig skjuta istället för att få hjälp av funktionären att få bort det. Jaja vet man inte att man kan göra så så är det inte lätt.
Efter tävlingen åkte vi till Borlänge för lite shopping till min Opel, nya bromsbackar då de skaver lite de som sitter, i alla fall är det nåt som låter från bromsarna. Passade även på att skämma bort mig med en ny bilstereo som jag föll för enbart för att den var vit.
Mä hur har hon råd med det då? Jo jag fick igenom arbetsskadan och har fått lite ersättning, inte så jättemycket men i alla fall så jag kan skämma bort mig lite grann. Som lite plåster på min värk.
Nä nu ska jag laga iordning vår kvällsmat. Det blir potatisgratäng, marinerad lammrostbiff, marinerad fläskkarre och två såser nämligen aioli och beasås ja också grönsaker förstås.
Så...

SeYaa!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar