söndag 9 september 2012

Dumma telefonuppdatering...

Oh vad jag är trött på uppdateringar till telefonen som man inte får någon vettig förklaring på!

Min Nokia N8-0 har uppdaterats efter att den sagt att jag hade "viktiga uppdateringar" och nu är det nåt på telefon som heter Lync som vill att jag ska ställa in kontoinformation och logga in. MEN vad i hela friden är nu detta Lync då? Jag inte vet jag för det är ingen information någonstans som jag begriper nåt av. Vad är det för kontoinformation de vill att jag ställer in? Ingen aning för det finns inte förklaring till det heller. Den information jag hittar när jag söker på Google är att det är nåt underlättande program för att chatta, e-post mm för företagare MEN HALÅÅÅÅ jag är privatperson inte företagare med massor av anställda att umgås/chatta/e-posta med JU. Vad ska jag då med Lync till?? Ja säg det jag fick ju inte nåt val när telefonen bestämde sig för att det var uppdatering och nu till Symbian Belle och Microsoft App som jag inte har en aning om vad jag ska ha det till. Grrrrrr nej nästa telefon blir nog ingen Nokia för nu är det andra gången den uppdaterar mitt operativsystem och jag inte fattar någonting av det och sånt jag använder försvinner. USCH vad tråkigt att hantera på sin födelsedag och allt.

Den här dagen som började så bra och så blev det nåt som kom och hängde moln över skallen på mig. GRRRRRR

Nåja det kan bara bli bättre i alla fall. För när jag kom in på min Facebook så hade jag fått en massa grattishälsningar från vänner och bekanta och då kändes livet genast lite gladare igen ~ för vad är lite eländigt telefonibesvär mot glada grattishälsningar från vänner och bekanta ~ inte ett dyft. TACK alla för era hälsningar som lyste upp min tillvaro mitt i allt NOKIA-elände =O)

Nu ska jag se om någon i familjen har tid att fika med mig ;) de verkar lite upptagna dock, en älskling som mekar bil, en dotter som gör programmeringsläxa och en son som spelar GameBoy och busar med sin kattunge. Hmm kanske får dricka kaffe själv ~ då ska jag kanske slå till och baka nåt gott för det har ingen av oss tänkt på. Hmm undrar vad jag ska hitta på???? Kanske prova nåt recept så jag vet vad jag ska bjuda på när det är min fikafredag på jobbet om 2 veckor =O)

SeYaa!! //Katta

2 kommentarer:

  1. Hej,
    har också en Nokia N8 men är jättenöjd med min. Lync verkar, som du säger, vara för någon som har många möten eller samtal från arbetet men det gäller inte mig heller. Det är bara att ta bort den. Håll fingret på ikonen så det kommer up ett rött kryss, peka på krysset så är den borta från startskärmen. Sedan får du gå in och ta bort den från telefonen också men det gör inget om den ligger kvar heler. :-) Koppla upp telefonen till datorn 3-4 ggr per år så kan du synkrinisera den och säkerhetskopiera den med jämna mellanrum. Dagens telefoner är ju små datorer så en kopia av telefonen med innehåll på datorn är ju aldrig fel. Lycka till! :-)

    SvaraRadera
  2. Ursäkta felstavningarna förut, har lite för bråttom. :-)
    Här kan du läsa mer om Lync:
    http://www.sourcecom.se/unified-communications/partners/microsoft-lync?gclid=CJmeoqy8y7MCFY98cAodBH8AYQ

    Men det är bara en gratis provperiod sedan kostar det varje månad, tror det var 199 eller 299 per månad. Gå in under program i telefonen, håll fingret på Lync tills det kommer up lite text och välj radera. Lycka till! :-)

    SvaraRadera