tisdag 11 september 2012

#Pantene Pro-V igen

Pratade om Pantene Pro-V med den kollega som provat schampot för fint hår idag. Hon hade gått tillbaka till sitt gamla igen då hon tyckte att håret inte höll sig rent nog länge, eller rättare sagt känslan av att håret inte kändes rent så länge som hon önskade. Hon upplevde att om hon tvättade håret på morgonen så på kvällen kändes det inte fräscht längre utan hon fick tvätta igen dagen efter innan jobbet, hon är van att det håller åtminstone två dagar sa hon. Hon tyckte även att håret kändes torrt och fnöskigt, ja till och med risigt, efter att hon använt schampot några gånger. Det hon dock gillade som hon önskade hennes ordinarie schampo hade var drygheten, att man inte behövde ta så mycket för att det skulle löddra mycket och täcka hela håret.

En annan kollega provar schampot för färgat hår och det ska bli spännande att höra vad hon tycker om schampot. Båda kollegorna har det visat sig har samma ordinarie schampo.

Jag väntar även spänt på att få höra vad en vän till min dotter ansåg om hårsprayen som var för de som fönar/plattar sitt hår ofta.

Det som hittills kommit fram som positivt om Pantene Pro-V schampo är att det doftar gott och att det upplevs som drygt (räcker länge) och det som upplevts som negativt är känslan av att håret inte håller sig rent och fräscht mer än max en dag samt att håret upplevs som torrt, fnöskigt och risigt efter ett par tre tvättar.

Jag har ju haft samma känsla men inte delat med mig av detta till mina kollegor för att inte låta min tankar och känslor färga av sig. Nu återstår att se vad de andra "försökskaninerna" tycker om produkterna.

Nej nu ska jag Fb:a lite och sen slappa framför TV:n en stund med älskling innan det åter är dags att sova och sen jobba. Imorrn blir det dock roligt efter jobbet ~ då har vi lite AfterWork-roligheter för oss från jobbet, vi ska nämligen gå och fika ihop och sen bowla och bowla är alltid roligt =O)

SeYaa!!! //Katta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar