onsdag 5 september 2012

Hemma och vabbar

Jaha så vabbar man då.

Sonen är sjuk och behöver få vara hemma och vila och jag sitter här och har dåligt samvete för jag är hemma och inte på jobbet. Hur sjukt är inte det att man har dåligt samvete för att man tar hand om sina egna barn???!!!

Nu vet jag att det inte bara är förbehållet oss som jobbar inom barnomsorgen att känna så men visst är det fel att man ska behöva känna så. Jag sitter och funderar "tänk om det blir fler dagar jag behöver vara hemma, får mina kollegor någon vikarie då eller får de lägga om sina skift??" fast egentligen borde jag väl inte tänka så eller? Det borde ju vara självklart att de får vikarie för mig men så är nu inte verkligheten. Det är brist på vikarier och budgeten är inte anpassad för mycket vikarieanskaffning så om det blir någon vikarie beror först på om det finns någon att få och sen om det går att snåla ner skiften så att det blir så lite tid som möjligt det behövs vikarie för.

Men en positiv sak är ju att jag fått klart min ansökan om utökad yrkesexamen, nu ska jag bara fixa kuvert och sen skicka in den till Högskolan Dalarna. Sen får vi hoppas de är snabba så jag snabbt kan skicka in nya examensbeviset till Skolverket och få omprövning på min lärarlegitimation så den antingen utökas med förskollärare eller att jag får både en lärarlegitimation och en förskollärarlegitimation.

Jag har fått annat gjort också för det blir ju en hel del tvätt gjord, men det gör man ju varje dag ändå ~ jag begriper inte var all tvätt kommer ifrån men tvättkorgen är alltid överfull. Så har jag surfat runt på nätet också och kollat in hästar med tanke på att jag behöver skaffa en inom en snar framtid. Det är dock inte lätt när man inte har en sjuhelsikes sparslant på kontot. Jisses vad mycket de begär för en del hästar, men oj vad fina det finns. Det vore härligt att hitta hästen som är Rätt, ja ni vet den man bara känner att den är det och sen till ett pris man har råd med också. Hade en som jag ringde och pratade med ägaren om men den var tyvärr för hög för mitt stall, min maxgräns för mankhöjd är 165cm och den var högre trodde ägaren, SYND för den var både fin och hade rätt pris.

Nåja, nu ska jag fika med den snörvlande sonen och sen åka och få iväg examensansökan. SeYaa!! //Katta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar