onsdag 20 november 2013

Bilder i olika format

Ja idag har jag faktiskt gjort nåt, jag har suttit och gjort "läxa" på bildbehandlingskursen.
Fast ja det låter väldigt stort när man säger läxa men ja efter varje lektionsfilm får man en tillämpningsuppgift och nu har jag äntligen gjort den som hörde till lektion 5.
Tillämpningen gick ut på att ta en eller flera bilder och beskära i olika format. Formaten var:
1:1, 2:3, 3:4 och 9:16 man skulle även prova stående och liggande men detta moment var inte så jätteöverförbart/intressant på den bild jag valde att labba med.
Min bild jag valt är en av de jag tagit på min grannes vita pion en kväll efter att det regnat rejält, bilden är tagen i monokrom dvs i svartvitt.

Lämna gärna en kommentar om vad ni tyckte om bilden och om det var något format som ni fastnade extra mycket för eller inte gillade alls!

Här är bilderna:
Originalbilden 
Format 1:1



Format 2:3
Format 3:4
Format 9:16

Nååå vad tyckte ni nu då?? Vilket format var bäst/sämst? Skriv er åsikt i kommentsfältet och hjälp mig i min utbildning :0)

Nä nu ska jag sätta igång och se på lektion 6 i kursen så ha en skön dag...

SeYaa!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar