torsdag 21 november 2013

Släktforskning och #Förskoleupproret

jo ni nu händer det saker igen.
Min släktforskning verkar kunna gå vidare även på min biologiska faders sida. Idag kom ett meddelande från Riksarkivet att de hade kopierat upp 26 sidor ur dels Statens utlänningskommission (F1B:2016) och dels ur en medborgarskapsakt från Justitiedepartementet. Det jag behöver göra nu för att få dessa sidor är att skicka in ett släktskapsintyg från Folkbokföringen och det har jag redan ringt och ordnat, det skickas idag och är eventuellt hos mig redan på måndag. Hoppas det leder till att jag kan komma vidare med information om farfar och annan släkt på den sidan av släktträdet. Om allt går som det ska och jag kan komma någon vart kanske det blir ett litet semesterbesök i Estland nästa år med lilla familjen för att se varifrån den släkten kom. Who knows :) Håll tummarna nu!
MyHeritage

Angående #Förskoleupproret som det står i rubriken så är det ett upprop att för alla som på något vis är berörda av förskolan, eller som känner att det som händer med stora barngrupper och få pedagoger är upprörande, att skriva ett brev vardera till Jan Björklund och Maria Arnholm och påvisa att man stödjer Facebookgruppen #Förskoleupproret och vill se en förändring för barnens och pedagogernas skull! JAG har skickat mina brev!

Gå gärna in och läs på sidan och skriv sedan ERT brev till Jan Björklund och Maria Arnholm på Utbildningsdepartementet Drottninggatan 16 10333 Stockholm
Ni behöver inte komma på någon lång harang att skriva det kan räcka med att ni skriver att ni stödjer Förskoleupproret.

TACK för ERT stöd!

I övrigt har jag inte gjort så mycket idag mer än fixat ugnspannkaka till sonen och kompis. De har nog spelat spel hela dagen nu så det är färdigspelat för den här veckan för sonen men det vet han inte ännu ;0)

Dagens ridlektion blev tyvärr inställd så jag har erbjudit min hjälpryttare att rida ut istället, få se hur hon gör. Längtar tills jag själv kan rida igen, väntar i alla fall tills efter jag varit på återbesök hos ortopeden med handleden. Men den känns lite bättre idag än igår, det stramar inte så mycket i den torra huden så Aloe Vera gelen gör nytta i att göra huden smidig igen. Har dock plåster på sedan igår kväll med aloe vera gel under, hade ont som bara den igår kväll och hade lite sprickor i såret så hellre på säkra sidan.
Explosive sommaren 2013

Nej nu ska jag göra annat en stund så vi hörs och ses...

SeYaa!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar