tisdag 3 april 2012

Mumsfillibaba middag =O)

Det blev VAB idag med. Sonen är febrig och hostar som bara den och har hostat hela natten. Orken kommer och går på honom och naturligtvis kör han järnet när han har lite ork och vad händer då med febern?! ~ JO den går naturligtvis upp.
Vad har jag gjort annars idag då förutom att förmana sonen att faktiskt ta det lugnt, vilket han för tillfället gör då han ligger utslagen och glor på TV. Jaa vad har jag gjort...hmm

Jo jag spenderade en stor del av förmiddagen med dottern och tittade på Luleå universitet och bostäder där. Hon funderar ju på att läsa Civilingenjör Teknisk design där uppe när hon gått ut gymnasiet och inte mig emot ~ de har bra rykte, bra intagningsregler och bostäderna var billiga där. Vi tittade lite på hyrorna på Lulebo och herregud en 4:a på 93,5 kvm för 5300kr/mån va fisiken får du ju inte ens en vettig lägenhet här för ju. Vi tittade även på vad Studentbostadsservice hade att erbjuda men inte blir det då något där inte, en 2:a på 61kvm kostade 5554kr/mån på ett område och 2:a på 49kvm på ett annat område 5100kr/mån. Snacka om prisskillnad, okej hon kanske inte behöver ha en 4:a men ändå, även 3:orna var ju billigare så och om det är hon och hennes pojkvän så har de då även ett studierum och det är ju inte fel det heller snarare en fördel. Däremot var inte 2:orna så jättebilliga tyckte jag men det är klart jag jämförde ju med 3:or och 4:or så...

Vad har jag mer gjort då???
Jo jag har tvättat en tvätt, eller ja jag håller på och tvättar en tvätt, som jag skrivit tidigare så tar det ju ett tag med min gamla maskin, har nyss tömt den på vatten och kört om en skölj och nu försöker jag få den att gå med på att centrifugera, jag ska gå och kolla förresten om vi var överens maskinen och jag. Jodå vi var visst överens, inte illa. Passade även på att gå in på Tretti.se för att se om jag blev kreditvärdig och får någon ny tvättmaskin OCH det FÅR jag, den är skickad och kommer inom 2-4 dagar, sist jag beställde där kom varorna dagen efter och då stod det också 2-4 dagar så håll tummarna för att den hinner komma före helgen (läs långfredag).

Nehej nu ringde gubben och ville att jag skulle börja med maten. Idag bjuder jag på hemgjord potatisgratäng och fläskfilé i mangochutneysås ~ mumsfillibaba och jamsa. SeYaa! //Katta

PS. ni får gärna lämna kommentarer om ni orkar =O) DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar