måndag 9 april 2012

Påskhelg

Jaha så är snart påsken till ända då. Ja lika bra det för jag är inte så mycket för påsken som firarhelg i alla fall, det är mest en långhelg men det är ju inte fel det heller.

Idag skjutsade vi dottern till Örebro där hon tog tåget ner till Göteborg och pojkvännen Sebastian. Hon kommer vara där ända fram till fredag då hon kommer hem igen, denna gång med direkttåg till Ludvika. Hoppas de får en skön vecka och att det inte händer något mer såsom att hon lyckas få min och sonens förkylning också när hon är där nere.

När hon lämnat stationen åkte vi (jag, sonen och sambon) till Stadium Outlet för att leta nya skor åt mig och det gick riktigt bra måste jag säga, jag köpte 2 par till mig och 1 par nya till sonen och det hela gick på 850 kr så det är ju inte fy skam det inte med 3 par skor för de pengarna. Hade nog kunnat hitta ännu billigare om jag inte hade det däringa kravet på stöd för hålfoten för uj vad billiga skor de har OCH snygga också om man inte har knäppa fötter som jag =O)

Jag och dottern var in till Borlänge en sväng i helgen då hon behövde köpa några saker, vi gick i de vanliga affärerna och hittade ingenting som vanligt, men hon köpte det hon behövde i alla fall och sen handlade vi mat och åkte hem igen. Det blev en ganska snabb visit den här gången. Tänk att man kan lyckas med att hitta ingenting bland alla dessa butiker som finns på Kupolen ändå. Ja att jag inte hittar så mycket snyggt är ju inte så konstigt, jag har ju inte storlek 38 precis så ska jag ha nåt är det ju BIG som gäller och enfärgade säckar tilltalar mig inte, jag vill också få ha snygga kläder även om jag inte är så värst smal och utsvulten utan ganska dalkulla-formad så att säga.
 
Resten av helgen har mest varit vila då det inte blev något besök hos min älskade mamma på grund av den här förbenade förkylningen. Hon har KOL så hon får absolut inte bli smittad med en så envis och eländig hosta, hon har det jobbigt nog ändå. Hon är ju vaccinerad mot influensa men det vette gudarna om den vaccineringen skyddar mot det vi har sonen och jag. Nej bättre att skjuta på besöket en vecka så vi är på säkra sidan och har vi tur så får jag träffa min käre storebror och hans familj då också men det visar sig. Det som kan förstöra det hela är om sonen utvecklar vattkoppor, han har ju inte heller haft det så att han blivit smittad av sin syster är ju inte osannolikt, han har haft ett par misstänkta prickar på arm och i ansikte (ett par tre stycken) och så har han kliat sönder något som skulle kunnat vara koppor i hårfästet på ena sidan men då de är sönder vet vi ju inte, får vänta och se om det blir fler pletor för att vara säkra.

Nej nu ska jag spela lite spel på facebook, sen ska jag titta lite TV med gubben och sakna min dotter och sen är det nattinatti för i morgon är det jobb som gäller igen. SeYaa!! //Katta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar